"Genocide in Gaza, Ethnic Cleansing in the West Bank"

ni0615さんが(現時点での)最新エントリでとりあげられているニュースは、私も当時紹介したことがある。
問題の一つは、もちろん、この防衛副大臣の発言が(現在、ではなくそもそも停戦合意以前の段階で)単なる虚仮威しではなかった、というところにある。

イラン・パペについてはこちらを参照されたい。

Not long ago, I claimed that Israel is employing genocidal policies in the Gaza Strip. I hesitated before using this very charged term and yet decided to adopt it. The responses I received indicated unease in using such a term. I rethought the term for a while, but concluded with even stronger conviction: it is the only appropriate way to describe what the Israeli army is doing in the Gaza Strip.
(....)
(少し前に、私はイスラエルガザ地区でジェノサイド政策を用いていると主張した。この〔ジェノサイド、という〕多くを背負った語を用いるにあたっては躊躇いもあったが、それでもやはり用いることにした。私が受けとった反応はそのような語の使用に対する落ちつかなさを示していた。そこで私はしばらく考え直してみたが、より強い確信を持って結論した。これこそ、イスラエル軍ガザ地区で行なっていることを記述する、唯一の適切なしかたである、と。(後略))